måndag 5 januari 2009

Genesis

Den här bloggen skall inte handla om mig. Den kommer inte att berätta vad jag har gjort idag, om mitt tandläkarbesök igår eller om hur överjävlasuperduper packad jag var i lördags. Jag vill inte skriva en sådan blogg, dels eftersom jag anser att mitt liv helt enkelt är rätt trist, och dels därför att det redan finns andra bloggar av den sorten som är bra mycket bättre än vad min skulle ha varit om jag hade valt att förlägga den i samma "genre". Därmed inte sagt att jag aldrig kommer att, basera löst eller bygga direkt på, saker som har någon form av anknytning till mitt liv - om jag inte gjorde det, så skulle det nog inte bli något bloggande överhuvudtaget.

Det kommer inte heller handla om mode(de som skapar alla dessa gräsliga plagg vi bara "måste" ha på oss lär skratta hela vägen till banken har ni tänkt på det?), skönhet(den sitter väl ändå i betraktarens öga, vet inte alla det?)eller kändisar(kommentar onödig). Inte heller skall det vara en blogg som spyr galla över hela världen, även om jag nog lär slänga iväg mina spikförsedda kängor mot välförtjänta mål jag med.

Så vad SKALL den handla om? Allt och inget, stort och smått, högt och lågt. Jag startar den här bloggen för att jag tror att det kan vara ett intressant sätt för mig att ventilera de tankar av underlig och grubblande natur som har valt att bosätta sig i min hjärnas irrgångar. Eftersom jag ännu inte börjat skriva, så vågar jag faktiskt inte ens förutspå vad som kommer att trollas fram ur trollkarlshatten. Meningen med livet?(iofs redan löst, men kanske finner jag frågan?) Varför man bara måste svälja när man har ont i halsen men inte när man är fullt frisk?(work in progress)Hur många bultar det egentligen finns i Ölandsbron?(eeh.. nej?).

Nåväl, nu får det vara slutbabblat! Härmed förklarar jag denna blogg....öppnad!

*trummor och fanfarer*

*konfetti och serpentiner*

*bandriljärer och picadorer*


Alea iacta est


p.s

Namnfrågan tar vi en annan dag.

Inga kommentarer: